Aug 21, 2009

Friday Aug 21st

Yet another day of practice... The Japanese girls skated with us today too. And since the Swedish National Team in figure skating is in Landvetter this weekend to practice we had a little more audience than we usually. So I think we all tried to skate a little better than we use to =P. We worked on our freeprogram, which I think will be really good! But of course I can't tell anything about it! Not yet!

I had my movement analysis today and it was really good. I've had a bad groin this summer so I got some hints of what I can do to make it better. I found out that I'm too stiff(?) in my groins and a little bit in my back which could be the reason for the bad groin... But now I know what I can do to prevent this kind of injuries!


Today we also spoke with our assistant coach about some off-ice training and she has some really good ideas =). Tomorrow we have a day without skating but I still will take a tour to the rink to watch the national team skate their free programs! And tomorrow night we are some girls that will run a race here in Gothenburg, the Midnight Run. I think about 10,000 people will run this 10km race which is held in the middle of the city late in the evening. We will start at 22.10 so keep your fingers crossed for us!


-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ytterligare en dag med träning. De japanska tjejerna tränade med oss idag också. Och eftersom svenska konståkningslandslaget är i Landvetter för att träna så hade vi idag lite mer publik än vad vi brukar. Tror att det var fler än jag som försökte sträcka lite extra på benen idag =P. Vi jobbade på vårt långprogram som jag tror kommer att bli riktigt bra! Fast självklart kan jag inte berätta något om det...inte än!

Idag gjorde jag även min rörelseanalys och det var väldigt lärorikt. Jag har haft ont i en ljumske i sommar och jag fick en hel del tips på vad jag kan göra för att undvika detta. Är tydligen väldigt stel i båda ljumskarna och även lite i delar av ryggen. Fick tips på bra övningar som jag kan göra så det är bara att sätta igång.

Pratade även med vår assisterande tränare om fysträning nu under säsongen och det verkar som hon har en hel del bra idéer =). Imorgon har vi träningsfritt men jag tänkte ändå åka ut till ishallen en sväng och kolla in landslagets långprogram. Sen imorgon kväll ska jag och några tjejer till från laget springa Midnattsloppet här i Göteborg. Ett 10km långt lopp som går av stapeln mitt i Göteborg. Klockan 22.10 startar vi så håll tummarna för oss!

No comments:

Post a Comment