Aug 28, 2009

The past days!

Oh....sorry for not updating since Sunday but I've been busy studying for a final exam...But now it's done and I really hope I passed it! Now I've got four days without any school books until the fall semester starts on Monday.

What about skating the past day then? On Monday and Tuesday we had some old "Surprisers" visiting us, which always is a lot of fun! And it's really good to hear their comments on our new programs =). They seem to like them a lot and believe that it will be awesome in April next year. On Tuesday it was also the last day for us to meet the Japanese girls since they were leaving on Thursday. Hoepfully we'll see them all at Worlds in the US, but as it is now they need some more skaters. So if anyone out there would like to skate with a really good team, move to Tokyo for a while and get an amazing experience, let me know, and I'll let their coach now! ;-)

Since we had no skating on Wednesday I spent all day studying, except for breaks for a 30+-minutes run and some bread baking. I just love baking right now =)

Yesterday we had a four-hour long practice. It's hard to look forward to so long practices but it went good anyway. I always try to think just to take one hour at a time... However my feet have started to hurt a little bit from my "new" skates that I bought in Canada this spring. I haven't skated as much as I do now on the and it feels... Having that in mind I'm not looking forward to the training camp in Austria in December, at least 5 hours skating every day...

Today we're going to have a team-bonding night! We'll go to a secret destination to have a crayfish-party. We still don't know anything about it, I know that I will be picked up and I've got an envelope that I must open at 4.30 pm... Then I will get a clue to where we're all going, or if I understand it right, we'll get a clue to where we can find a new clue! Just like The Amazing Race, if you have seen the TV-show. We will stay over night and I'm sure it will be a lot of fun! It will be nice to get to know some of the girls better, especially those that started to skate with Surprise last year (when I didn't skate since I was in Canada).


------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Oj.... förlåt för att jag inte har uppdaterat sen i söndags, men jag har varit upptagen med plugg för en tenta... Nu är den i alla fall gjord och jag hoppas verkligen att jag klarat den! Så nu har jag fyra dagar utan skolböcker tills höstterminen börjar på måndag.

Vad har hänt på träningsfronten de senaste dagarna då? I måndags och tisdags hade vi några gamla "Surprisare" på besök, vilket alltid är mycket roligt! Och det är verkligen kul att höra deras synpunkter på våra nya program =). De verkar gilla dem och tror att det kommer att bli riktigt bra i april nästa år. Det gillar vi! I tisdags var det också sista dagen för oss att möta de japanska tjejerna eftersom de reste hem i torsdags. Förhoppningsvis får vi se dem alla på VM i USA i april, men som det är nu de behöver lite fler åkare! Så om någon därute vill åka med ett riktigt bra lag, flytta till Tokyo för en tag och få en fantastisk upplevelse, säg till så meddelar jag deras tränare! ;-)

Då hade vi inte hade någon isträning i onsdags tillbringade jag hela dagen att plugga, med undantag för lite välbehövliga pauser. Det blev en 30+-minuters löprunda och lite brödbakning. Älskar att baka just nu =)

Igår hade vi en fyra timmar lång träning. Det är svårt att se fram emot så långa träningar men som vanligt gick det bra ändå. Jag försöker alltid att tänka på att ta en timme i taget så brukar det gå rätt fort... Däremot har mina fötter har börjat göra lite ont av min "nya" skridskor som jag köpte i Kanada i våras. Jag har inte åkt så mycket som jag gör nu på och det känns ... Med detta i åtanke jag inte ser fram emot träningslägret i Österrike i december, minst 5 timmar skridskor varje dag ...

Idag ska vi ha en lagkväll/natt! Vi kommer att åka till en hemlig destination ha kräftskiva, men vi vet fortfarande knappt något om det hela. Jag vet att jag kommer att hämtas och har fått ett kuvert som jag måste öppna vid 16.30 ... Då får jag en ledtråd till vart vi är alla på väg, eller om jag förstår det rätt, kommer vi att få en ledtråd till som leder oss till en ny ledtråd! Precis som The Amazing Race, om du har sett det på TV. Vi kommer att stanna över natten, och jag är säker på att det kommer att bli mycket roligt! Det blir skoj att lära känna några av tjejerna bättre, särskilt de som började åka med Surprise förra året (då jag inte åkte eftersom jag var i Kanada).







No comments:

Post a Comment